Est Land

Elektriraudtee saab euroopalikud moodsa ilme ja sisuga reisirongid

In Eesti meediast on 17. sept. 2009 at 11:19
TrainTänapäevase ehituse ja disainiga uued rongid on tamburiteta ja avatud sõitjateruumiga.

Aastatel 2012–2013 jõuavad liinile esimesed uued AS-i Elektriraudtee kaudu hangitavad reisirongid. Päevaleht uuris, mis eristab praegust, valdavalt Riia vagunitehases valminud amortiseerunud veeremit uuest.

Parim pakkumine valitakse juba järgmise aasta jaanuaris. Kuid hanketingimused, mis Elektriraudtee sõelale jäänud kolmele Euroopa rongiehitajale ette andis, lubavad Eestisse oodata voolujoonelisi ja tänapäevaseid ronge.

„Rong on nagu üks pikk tuub,” ütleb Elektriraudtee juhatuse liige Kuldar Väärsi iseloomustuseks. Tema sõnul on kogu rong täies pikkuses läbikäidav ja -nähtav ning ilma teed tõkestavate pimedate ja kolisevate vagunivaheliste käikudeta. Seega siseneb reisija ukse kaudu otse vagunisse, vajutades ukse avamiseks selle kõrval olevat nuppu. Juba rongikoosseisuks ühendatud vaguneid lahti ei haagitagi, küll saab kolme või nelja vaguniga elektrironge ülilihtsalt omavahel ühendada. „Tippkoormuse ajal võivad veeremid omavahel liituda jaamas. Praegu võib see õnnestuda kõige hiljem järgmisel päeval depoos,” võrdleb Väärsi.

Sõitjate jaoks muutub rongi interjöör märgatavalt meeldivamaks, sest rongides on pehmed istmed ja kliimaseade, samuti linnalähirongides uudisena WC. Seda saavad kasutada puudega inimesed ja seal on ratastooli või lapsevankri kinnitamise koht.

Esimene klass mugavamaks

Uue näo ja sisu saavad ka kaugliine sõitvate diiselrongide esimese klassi vagunid. Seal on laiemad reguleeritavad istmed ja suuremad istmevahed, 220 V pingega pistik ja internetivõimalus. Vaguneid saab ümber kujundada ning lisada näiteks joogi- ja saiaautomaadid.

// <![CDATA[// Turvalisuse tagavad uutes rongides valvekaamerad, mis näitavad juhile pilti nii rongi seest kui ka kõrvalt.

Et uued rongid on põhiliselt madalapõhjalised, ehitab EVR Infra 2010. aasta lõpuks ümber ka senised kõrged platvormid. „Üleminekud on tasapinnalised ja oluliselt mugavamad ka diiselrongides,” lubab Väärsi. Tema sõnul tulevadki uued elektri- ja diiselrongid väliselt üsna sarnased, et vähendada hooldamiseks tehtavaid kulutusi.

Allikas: Eesti Päevaleht

Advertisements
  1. Need rongid tunduvad olevat päris mõnusad ja lahedad.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: