Est Land

vol.2 D(i)mitri Klenter

In Perekond Klenterid on 25. mai 2009 at 17:55

dimka sümbolPrivet! Ma olen Dmitri. Perekonnale ja sõpradele Dimka. Olen 55 aastane. 1974 tulin koos ühe töökaaslasega Eestisse Nizhniy- Novgorodist. Tuli võimalus tulla siia tööd tegema. Olla palju ehitada vaja.

Nüüd olen siin elanud juba 35 aastat. Eesti keelt eriti ei räägi, sest vene keelega saab siin ka hakkama. Kunagi Pelgulinnas ehitades mõtlesin, et äkki õpiks ära. A vajadust polnud. Siis ehitasin Lasnamäel, sain sinna ka korteri. Eesti keelt ei kuulnud üldse või ei pannud tähele. Olen kirjutanud ka luuletusi vahepeal kui igav on. Näiteks minu lemmik luuletus on selline:

Venemaa mu kodumaa,

on suurem kui Ameerika

ja sadu kordi suurem

Eestist on ammugi ta.

Ma tunnen end hästi,

sest siin on elu parem

kui mu kodukandis Venemaal.

Ma armastan seda maad,

sest ta on osa mu Isamaast.

Palju jama on siin riigis viimasel ajal. Nüüd lähenevad valimised. Saan oma hääle anda venelasele, kes esindaks Eurovalimistel teisi venelasi. Kui kõik jätkub, pole siin varsti alles enam ühtki venelast, kõikidest saavad eestlased ja see on väga halb. Meil on Tolstoi ja Pushkin. Naftat ja kulda. Meil on kõike. Eestlastel on ainult üks mingi arvutividin Spyke või Skype, see ka tegelikult ju rootslaste ja taanlastega koos tehtud. Eestlastel pole midagi muud. Autosid ei toodeta. Lennukeid ei ehitata. Neil pole isegi ühte ainsat sõjalennukit. Oi need eestlased on naljarahvas. Aga ohtlikud. Ei oska neilt midagi oodata. Lukasenko, nende haridusminister käskis ju võtta pagas ja minna Balti Jaama, kui siin ei meeldi. No rumal rahvas on natuke siin. Unustavad ära, kes me oleme ja kust riigist tuleme.

Nuh siis ma võtsin naise 78ndal aastal. Vera. Tubli naine. Teeb, sööb, peseb. Kõik korras.

Poeg sündis 84 ja tütar 85. Tütar Natasha on ajakirjanik. Lõpetas Moskva ülikooli. Nüüd toimetab Delfis ja kirjutab mõnda vene lehte ka mõne loo. Ei meeldi talle see elu siin ka. Mõtleb minna välismaale. Euroopasse või kusagile. Siin tal nii halb.

Poeg on ka nagu mina ja mu vanaisa ja meie vanavanaisa ja tema isa ja tema isa ka on kõik olnud Dimkad. Kuna olen teinud karated, siis kutsun poega Dimka-San. Dimka on ehitaja. Vahepeal siin teenis kõvasti raha. Käis Soomes ja Norras. Seal olid mingid jamad ehitusfirmal ning siis pidi tagasi tulema. Nüüd majanduskriis. Elu halb. Poiss ka eesti keelt ei räägi. Muidu saaks veel parema töökohagi, aga diskrimineeritakse siin riigis kõvasti. See Anssip ja Laar ja Lukasenka. Et kui eesti keelt ei räägi, siis tööd ei saa. Nu mis elu see on? Savisaar Edgarovits on tark mees. Vahepeal tundus, et ta nende teiste fasistidega ühes pundis, aga vist ikka ei ole. Nu igatahes Lasnamäel on ta palju teinud. Siia tuleb tema abiga kirik, saame  lugeda linnalehte vene keeles. Loodame siin kõik, et Edgarovitsi süda peab veel vastu ja saab need asjad jälle korda.

Ära siit ei saa me ka minna. Elanud siin juba kaua ja sõbrad ka kõik siin. Katsume kuidagi veel vastu pidada. Ehk teeb Edgarovits oma seltsimeestega vene keelest ka ikka riigikeele ja saame kõik siin normaalset elada.  Ega need Anssipid ja Laarid ja Lukasenkad igaveseks valitsema jää.

Lisa kommentaar

